فرو وانادیوم (فرووانادیوم)

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. فروآلیاژها
  6. chevron_left
  7. فرو وانادیوم (فرووانادیوم)
فروآلیاژها>محصولات
فروآلیاژها>محصولات

فرو وانادیوم آلیاژ فلزی است که حداقل دارای 40% وانادیوم باشد. این محصول به چند روش از جمله کاهش اکسیژن ، بازیافت و … تولید می‌شود. فرووانادیوم بعنوان سخت کننده و تقویت کننده عمل می‌کند و از آن برای ضد سایش کردن فولاد HSLA ( فولاد با استحکام با آلیاژ کم ) ، انواع ابزارها ، تولید فروآلیاژهای دیگر و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده می‌کنند.

بیشتر فرو وانادیوم های موجود از کشورهای چین و هندوستان هستند و بیشترین استفاده از آن در صنایع فولاد و سنگین می‌باشد. آنالیزهای مختلفی برای این محصول موجود می‌باشد ، اما بدلیل استفاده محدود از آن ، بیشتر در گریدهای بالا به فروش می‌رسد.

نام صنعتی : فرووانادیوم

نام ها و انواع: فرو وانادیوم 80% | فرووانادیوم چینی | فرو وانادیوم اطریشی

فرو وانادیوم
خرید فروآلیاژ
ارسال فروآلیاژ
بنر فرووانادیوم

فرو وانادیوم ( فرووانادیوم ) چیست ؟

فرو وانادیوم آلیاژی فلزی از ترکیب آهم و وانادیوم است که وانادیوم آن بین 40 الی 80 درصد است. اولین استفاده از این فروآلیاژ در اتوموبیل فورد مدل تی بود و از این محصول همچنان در صنایع خودروسازی نیز استفاده می‌شود.

بزرگترین مصرف کننده فرو وانادیوم صنعت فولاد بوده که از آن بعنوان یک افزودنی در ذوب استفاده می‌کنند. فرو وانادیوم عمدتاً به عنوان افزودنی آلیاژی برای فولاد مورد استفاده قرار می گیرد (در حال حاضر از 0.01٪ تا 0.05٪ V) ، چرا که باعث شکل گیری دانه های ظریف ، افزایش سختی و افزایش مقاومت به سایش آن می شود.

این ویژگی ها در انواع فولادها ( سازه های ساختمانی ، فولادهای کربوریزه ، فولادهای ریلی و به ویژه در ابزارهای صنعتی مختلف و فولادهای ضد زنگ ویژه ) استفاده می شود. وانادیوم یک تثبیت کننده مهم فاز بتا برای آلیاژهای تیتانیوم و سایر آلیاژهای است که به طور گسترده در موتورهای توربینی ، قطعات خودرو ، موتورهای جت هواپیما و غیره مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که مقاومت در برابر خزش در درجه حرارت بالا بسیار پر اهمیت است.

ویژگی‌های این کالا چیست ؟

فرو وانادیوم ، به عنوان افزودنی برای تولید محصولات آهنی مختلف استفاده می‌شود و به آن ویژگی‌های مختلفی اضافه می‌کند و منجر به تولید محصولی با کیفیت می‌شود. یکی از مزایای اصلی افزودن فرووانادیوم به آلیاژ ، پایداری آن در برابر قلیاها و همچنین اسیدهای سولفوریک و هیدروکلریک است.

بعلاوه، اضافه کردن فرو وانادیوم به آلیاژ منجر به تولید محصولی با خوردگی بسیار کم می‌شود. از این آلیاژ آهنی ، برای کاهش وزن محصول نهایی همراه با افزایش استحکام آن استفاده می‌کنند که کاربرد بسیاری در صنایع تکنولوژیک دارد.

ویژگی‌های فیزیکی وانادیوم

وانادیوم فلزی نرم و قابل انعطاف بوده ، اما هنگامی که در کنار اکسیژن ، نیتروژن ، کربن و هیدروژن قرار بگیرد سخت می‌شود. هدایت حرارتی آن به نسبت مس بسیار پایین تر است. لازم به ذکر است که برخی از ویژگی های بیان شده به خلوص فرووانادیوم نیز بستگی دارد.

  • دمای ذوب : 1890 درجه سانتیگراد
  • دمای جوش : 3380 درجه سانتیگراد
  • دانسیته : 6.11 گرم بر سانتیمتر مکعب

طبقه بندی فرو وانادیوم به چه صورت است ؟

این فروآلیاژ را می‌توان با توجه به درصد وانادیوم موجود در آن طبقه بندی کرد. بطور کلی فرو وانادیوم در درصدهای 40 الی 80 درصد موجود است و کاربرد دارد و معمولا یا در جامبو بگ های 1 تنی و یا بشکه های آهنی  عرضه می‌شوند.

بطور کلی این کالا در سایز های 10 الی 50 میلیمتر موجود بوده و نام های مختلفی برای آن مانند موارد زیر استفاده می‌کنند. همچنین برای دریافت آنالیز و قیمت فرووانادیوم ( قیمت فرو وانادیوم ) می‌تواند با این شرکت در تماس باشید.

  • فرو وانادیوم
  • فرو وانادیوم
  • Ferro Vanadium
  • FeV
ارسال فروآلیاژ

کاربردهای فرووانادیوم در کجاست ؟

مهمترین کاربرد فرو وانادیوم در صنعت فولاد است که بصورت افزودنی اضافه می‌شود. محصولات تولید شده با فرووانادیوم در برابر زنگ زدگی ، خوردگی ، سرعت های بالا استفاده می‌شود. وانادیوم یک کاربید قوی است ، که باعث می شود ذرات کاربید در فولاد تشکیل شوند ، بنابراین حرکت مرزهای دانه را در طی عملیات حرارتی محدود می کند.

این محصول یک فولاد ریز دانه تولید می کند که نسبت به یک فولاد درشت دانه مقاومت بیشتری در برابر ضربه و مقاومت در برابر ضربه دارد و در مقابل ترک خوردگی در هنگام ترک مقاومت بیشتری دارد. علاوه بر این ، پراکندگی کاربید منجر به مقاومت بیشتر در برابر سایش ، جوشکاری و استحکام دمای بالا می‌شود.

از فولادهای وانادیوم دار به دلیل ویژگی های سختی عمیق و در ابزارهای برش دهنده به دلیل مقاومت در برابر سایش استفاده می‌کنند. همچنین به عنوان فولاد ساختمانی استفاده می شوند. برای ریخته گری مختلف ، قطعات فورج ، به عنوان مثال شفت ها و موتورهای توربینی ، قطعات خودرو ، به عنوان مثال چرخ دنده ها و محورها ، فنرها و بلبرینگ ها.

وانادیوم یکی از اجزای مهم آلیاژهای آهنی است که در موتورهای هواپیمای جت و پره های توربین مورد استفاده قرار می گیرد.

بنر فرو وانادیوم

خواص فرووانادیوم چیست ؟

خواص کلی آن به صورت زیر است :

  • شکل ظاهری : کلوخه
  • رنگ : نقره ای
  • بو : بدون بو

این محصول در شرایط طبیعی پایدار بوده و مشکلی در استفاده در حالت معمولی ندارد. از قرار گرفتن در معرض رطوبت خودداری شود و بهتر است  در معرض آب ، اسید و یا اکسیداسیون شدید قرار نگیرد. همچنین آماده سازی آن طبق استانداردهای اروپا هیچگونه خطری نداشته و جزء کالاهای خطرناک برای حمل و نقل نمی‌باشد.

تولید فرو وانادیوم چگونه است ؟

بسته به ناخالصی ها ، گرید های مختلفی از فرو وانادیوم تولید می شود. همانطور که در قسمت های اولیه توضیح داده شد ، می توان با کاهش سیلیکون یا آلومینیوم از این فروآلیاژ را  تولید کرد و هر دو فرآیند به صورت تجاری استفاده می شوند.

تولید فرو وانادیوم با کاهش کربن

تولید فرو وانادیوم با کاهش کنسانتره وانادیوم با کربن با روش های دیگر پیوند خورده است. استفاده از کاربید وانادیوم به جای فرووانادیوم در تولید فولاد پیشرفت بسیار مهمی بوده است. محصولی که دارای 85 درصد وزنی وانادیوم ، 12 درصد کربن و 2 درصد آهن است و در کوره خلاء تولید می‌شود.

تولید با کاهش سیلیکون

آماده سازی فرو وانادیوم با کاهش کنسانتره وانادیوم با فروسلیس در برخی موارد استفاده شده است. اما به طور گسترده ای انجام نشده است. این نوع تولید شامل یک فرآیند دو مرحله ای است که در آن وانادیوم ، پنتوکسید ، فروسیلیس ، آهک در یک کوره برقی برای کاهش اکسید گرم می شوند. آلیاژ آهن حاوی حدود 30 درصد وزنی وانادیوم است که مقادیر نامطلوبی از سیلیکون همراه با آن تولید می شود.

تولید فرووانادیوم با کاهش آلومینیوم

فرآیند آلومینوترمی برای تهیه آلیاژ فرو وانادیوم با فرآیندهای کاهش کربن و سیلیکون متفاوت است ، زیرا واکنش بسیار گرمازا است. مخلوطی از اکسید وانادیوم ، آلومینیوم ، ضایعات آهن در یک کوره برقی شارژ می شود و واکنش بین آلومینیوم و پنتوکسید وانادیوم توسط قوس آغاز می شود. فرووانادیوم تولید شده از این روش حاوی بیش از 80 درصد وانادیوم است.

گریدها و فروش فرو وانادیوم به چه صورت است ؟

فروش فرووانادیوم هم به صورت صنعتی و امکان ارائه نمونه موجود نمی‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

فرووانادیوم این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. فرووانادیوم 80%
  2. فرو وانادیوم چینی
  3. فرو وانادیوم اطریشی

قیمت فرو وانادیوم چقدر است ؟

قیمت فرووانادیوم و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید فرو وانادیوم بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید فرووانادیوم بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید فرووانادیوم نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش فرووانادیوم شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت دیرگداز اهواز در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

خرید فروآلیاژ
, , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فرم درخواست

    موارد مرتبط

    فهرست
    تماس با ما جهت خرید کالا