الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز )
محصولات
محصولات

الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز ) جزء عایق‌های گرم محسوب می‌شوند که پایه معدنی دارند. این الیاف به علت قابلیت‌شان در تحمل دماهای بالا، انتقال حرارت پایین، وزن کم و مقاومت در برابر شوک‌های حرارتی برای تهیه‌ی انواع منسوجات عایق در حرارت‌های بالا کاربرد وسیع دارند.

منشاء الیاف سرامیکی ، اکسیدهای فلزی می‌باشند. پرکاربردترین مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی الیاف سرامیکی، آلومینای خالص یا سیلیکا و یا ترکیبی از این دو ماده می‌باشد.

نام صنعتی : الیاف سرامیکی

نام ها و انواع: انواع پتو نسوز | برد سرامیکی | کاغذ نسوز | نخ نسوز | پارچه نسوز و…..

الیاف سرامیکی
ارسال محصولات دیرگداز
تماس با شرکت دیرگداز اهواز

منسوجات تولیدی الیاف سرامیکی به صورت پتوی سرامیکی، صفحات سرامیکی، پارچه نسوز، نمد، کاغذ سرامیکی و غیره می‌باشند. این محصولات به طراحان و مهندسان اجاره می‌دهد تا برای کاربرد در حرارت‌های بالا راه حل‌هایی جدید و بدیعی برای مسائل خود خلق نمایند.

این منسوجات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سخت‌ترین شرایط حرارتی، مکانیکی و الکتریکی عملکرد مورد نیاز را برآورده کنند. بهترین عملکرد این منسوجات در دمای ممتد تا حدود 1260 درجه می‌باشد و به راحتی شوک‌های حرارتی بالای 1400 درجه را تحمل می‌کنند.

منشاء الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز ) چیست ؟

منشاء الیاف سرامیکی اکسید‌های فلزی می‌باشند. الیاف سرامیکی گوناگون دارای درصدهای مختلفی از انواع اکسید‌های فلزی مانند: اکسید آلومینیوم (آلومینا)، اکسید سیلیسیوم (سیلیکا)، اکسید منیزیم (مگنزیا)، اکسید باریم (بوریا)، اکسید زیرکونیوم (زیرکونیا) و غیر می‌باشند.

پر کاربردترین مواد اصلی تشکیل دهنده الیاف سرامیکی آلومینای خالص (اکسید آلومینیوم) یا سیلیکا (اکسید سیلیسیوم) یا ترکیبی از این دو ماده می‌باشند.

دسته بندی الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز ) چگونه است ؟

به علت گستردگی ترکیبات سرامیکی، از نقطه نظر کلی می‌توان الیاف سرامیکی را می‌توان به دو دسته منسوجات بافته شده و بدون بافت تقسیم بندی نمود:

  1. منسوجات بافته شده : این محصولات شامل پارچه، نوار، روکش‌های لوله‌ای شکل سرامیکی، طناب و منسوجات بافته شده از نخ‌های سرامیکی می‌باشد. نخ‌های سرامیکی اصول و پایه منسوجات بافته شده بشمار می‌روند.
  2. منسوجات بی بافت : این محصولات عبارتند از: پتوهای سرامیکی، مدول‌های سرامیکی، نمد‌های سرامیکی، انواع کاغذهای سرامیکی، بردهای سرامیکی و انواع طناب‌های بی بافت  سرامیکی که دارای کاربردهای بسیاری در صنایع عایق سازی می‌باشند.

خواص الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز ) چیست ؟

خواص برتر سرامیک‌ها نسبت به مواد دیگر شامل نقطه ذوب بالا، هدایت حرارتی پایین، دیرگدازی بالا، سختی زیاد، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام فشاری بالا می‌باشد.

از مهمترین خواص سرامیک‌ها، تخلخل می‌باشد. تخلخل در اغلب مواد سرامیکی دیده می‌شود و بسیاری از عوامل مکانیکی و خواص سرامیک‌ها به شکل این تخلخل‌ها بستگی دارد. مواد سرامیکی دارای نقطه ذوب بالا و انتقال حرارت خیلی پایین هستند، دلیل آنها وجود هوا در تخلخل‌های داخلی این مواد است.

روش‌های تولید این نوع الیاف بسیار مهم بوده و استفاده از مواد اولیه و آنالیز مناسب، تاثیر بسیار زیادی در کارکرد این محصولات دارد.

کاربرد الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز ) در کجا است ؟

الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز ) به دلیل وزن کم، مقاومت در برابر شوک‌های حرارتی و استحکام مطلوب، این منسوجات را برای طیف وسیعی از کاربرد‌های عایق صنعتی و ایمنی مناسب می‌کند. برخی از این کاربردها عبارتند از: کاربرد به عنوان عایق حرارتی، اتومیبل سازی، کشتی سازی، پتروشیمی، ذوب آهن، عایق الکتریکی، به صورت گسترده در تولید انواع پوشاک و لایه‌های محافظ و انواع کاربردهای دیگر.

ارسال محصولات دیرگداز

مراحل تولید الیاف سرامیکی ( الیاف نسوز ) به چه صورت است ؟

تولید الیاف سرامیکی بر 3 مرحله استوار است که در ادامه به اختصار توضیح داده خواهد شد.

1 ) مرحله تشکیل الیاف

ابتدا آلومینا و سیلیکا و یا ترکیبی از این دو ماده را در کوره‌ی قوس الکتریکی در دمای حدود 2000 درجه سانتیگراد ذوب می‌کنند. سپس ماده مذاب، بوسیبه هوای فشرده به داخل محیط سردی دمیده می‌شود که موجب شده در حین دمش، جریان مذاب به صورت قطراتی کوچکی در آمده و سرد شود. در ادامه این قطرات به صورت الیاف کشیده و تبدیل به لیف سرامیکی می‌شوند.

2 ) عملیات حرارتی

بعد از تولید الیاف سرامیکی ، برای بهبود مقاومت در برابر رطوبت و مواد شیمیایی، به کمک حرارت و کشش، تغییراتی در ساختار بلورین الیاف ایجاد می‌کنند. در این مرحله میزان مناطق کریستالی ساختار الیاف را تا مقدار مورد نظر، با توجه به نوع کاربرد الیاف، افزایش می‌یابد.

3 )  مرحله پوشش دادن

در این مرحله با پوشش دادن الیاف سرامیکی با استفاده از مواد آلی کمکی، مراحل تبدیل الیاف به نخ یا منسوج سرامیکی تسهیل شده و با آسیب و ضایعات کمتری همراه خواهد بود.

منشاء الیاف سرامیکی

گریدها و فروش الیاف سرامیکی به چه صورت است ؟

فروش الیاف سرامیکی هم به صورت صنعتی و هم به صورت آزمایشگاهی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

الیاف نسوز این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. الیاف نسوز از قبیل انواع پتو ، پارچه ، نوار نسوز
  2. انواع برد ، کاغذ و ….

قیمت الیاف نسوز چقدر است ؟

قیمت الیاف سرامیکی و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید الیاف سرامیکی بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید الیاف سرامیکی بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید الیاف نسوز نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش الیاف نسوز شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت دیرگداز اهواز در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

محصولات ما

تماس با شرکت دیرگداز اهواز
, ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فرم درخواست

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا