آجر نسوز شاموتی

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. آجر نسوز
  6. chevron_left
  7. آجر نسوز شاموتی
آجر نسوز>محصولات
آجر نسوز>محصولات

آجر نسوز شاموتی (فایرکلی) یکی از محصولات مواد نسوز شکل دار (دیرگداز) است که ترکیبی از آلومینا و سیلیکا بوده بطوریکه درصد سیلیکا آن به نسبت آلومینا بیشتر است. آجر نسوز شاموتی از مواد کانی غیر فلزی ساخته شده است که بیشترین عناصر موجود در ترکیب آن را Al2O3 و SiO2 تشکیل میدهد.

مواد اولیه این آجرها ابتدا از معدن استخراج شده و در کوره های دوار کلسینه میشوند. سپس در سرندهای مخصوص دانه بندی 0 الی 3 میلیمتر جداسازی میشوند و با موادهای نسوز چسبنده، به شکل گل مرطوب ساخته میشوند. پس از آن در پرس های تناژ بالا متراکم شده و به شکل آجر شکل داده میشوند و در نهایت در کوره های مخصوص عملیات حرارتی شده و با رژیم حرارتی مورد نظر پخت میشوند.

نام صنعتی : آجر نسوز شاموتی | آجر شاموتی

نام ها و انواع: آجر شاموتی کوره | آجر سوپردیوتی | آجر کمانی | آجر گوه ای

آجر نسوز شاموتی
ارسال محصولات دیرگداز
تماس با شرکت دیرگداز اهواز

انواع آجر نسوز شاموتی چیست ؟

این نوع از آجرها به چند گروه استاندارد تقسیم میشوند که پر کاربردترین آنها آجرهای “سوپر-دیوتی” و “های-دیوتی” میباشند.

آجرهای سوپر-دیوتی:

این آجرها در دماهای بالا استحکام خوب و ثبات حجم مناسبی دارند. این آجرها در هنگام مواجهه با تغییرات سریع دمایی، مقاومت بالایی نسبت به ترک یا پوسته ای شدن نشان میدهند.

آجر نسوز شاموتی شکل یافته با پرس خشک، با استحکام خوب، انقباض کم و مقاومت خوب در مقابل شوک حرارتی است. از کاربردهای آن می‌توان به گرم کننده‌های هوا، اتاق‌های احتراق آستر دودکش و لوله آب، دودکش کوره، کوره‌های دوار و … اشاره نمود.

آجرهای های-دیوتی:

این نوع از آجرهای نسوز شاموتی در مقادیر زیاد و محدوده گسترده ای از کاربردها استفاده میشود. بدلیل مقاومت بالای این آجرها نسبت به شوک حرارتی، استفاده از آجرهای شاموتی “های-دیوتی” به عنوان جداره کوره هایی که در دمای متوسط برای مدت طولانی کار میکنند از نظر اقتصادی نسبت آجرهای دیگر مقرون به صرفه تر است.

آجری شکل یافته با پرس خشک، که متانسب با طبقه بندی و استاندارد ASTM می‌باشد. مناسب برای دیگ بخار، آستر محافظ آجرهای چگال، گرم کننده‌های هوا و سایر محیط‌هایی که با دمای بالا کار میکنند.

دیگر آجرهای نسوز شاموتی:

برخی دیگر از آجرهای شاموتی بعنوان پشت لایه، برای آجرهای با خاصیت دیرگدازی بالاتر به کار میروند. آجرهای شاموتی دیگری نیز وجود دارند که تحمل سایش بیشتری دارند.

کاربرد آجر نسوز شاموتی در کجا می باشد ؟

آجر نسوز شاموتی، مقاومت شوک حرارتی بسیار خوبی از خود نشان میدهد. این آجرها استحکام بالا و مقاومت بسیار خوبی فراهم می آورد و در اندازه ها و شکل های زیادی موجود میباشند.آجرهای شاموتی با توجه به مواد بکار رفته در آنها کاربرد فراوانی دارد. از این آجرها در کوره های مختلف صنعتی استفاده میشود.

کوره های دوار، آهک، گچ، عملیات حرارتی و آنیلینگ، کوره های بخار و …. تعدادی از کاربردهای آجر نسوز شاموتی میباشد. همچنین در اکثر کوره های صنعتی دمای متوسط 1200 – 1400 درجه از آجرهای شاموتی برای ساخت آجر مشعل استفاده میگردد.

ابعاد آجر نسوز شاموتی به چه صورتی است ؟

بطور کلی آجرهای نسوز در ابعاد استاندارد و غیر استاندارد قابل تولید است و در برخی از نیازها از آجرهای ذوزنقه شکل، گوه ای و یا قوس دار استفاده میشود. از طرفی این آجرها با توجه به نیاز شما در ابعاد مختلفی تولید میشود و با شکل های پیچیده برای مصارف خاص نیز تولید میشود.

شاموت چیست و مواد اولیه کلی مصرفی در آجر نسوز شاموتی کدامند؟

کلمه شاموت، که آلمانی است، در فارسی معادل خرده آجر است. از آنجا که در اکثر خاک‌های رسی در حین پخت انقباض زیادی رخ می‌دهد، برای کنترل ثبات ابعادی دیرگداز پخته شده، بخشی از مواد اولیه را از قبل می‌پزند و سپس با درصدی از مواد خام مخلوط کرده و استفاده می‌کنند که به بخش پخته شده اولیه شاموت می‌گویند.

مواد اولیه مصرفی در این دیرگدازها عبارتند از کائولن، خاک رس پلاستیک (بال کلی)، رس فلینت ( سنگ چخماق)، خاک نسوز و بنتونیت.

ارسال محصولات دیرگداز

گریدها و فروش آجر نسوز شاموتی به چه صورت است ؟

فروش آجر شاموتی هم به صورت صنعتی و هم به صورت آزمایشگاهی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

آجر شاموتی این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. آجر شاموتی کوره
  2. آجر شاموتی سوپردیوتی
  3. آجر سوپردیوتی
  4. آجر گوه ای ، آجر کمانی

قیمت آجر شاموتی چقدر است ؟

قیمت آجر نسوز شاموتی و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید آجر شاموتی بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید آجر شاموتی بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید آجر نسوز شاموتی نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش آجر شاموتی شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با این شرکت در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت دیرگداز اهواز
, , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فرم درخواست

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا