طناب نسوز و پکینگ نسوز

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. الیاف سرامیکی
  6. chevron_left
  7. طناب نسوز و پکینگ نسوز
الیاف سرامیکی>محصولات
الیاف سرامیکی>محصولات

دیرگدازهای شرکت دیرگداز D.R.CO ، خانواده ای از طناب نسوز و پکینگ نسوز را برای کاربردهای صنعتی، در دماهای بالا فراهم آورده است. نمونه کاربرد این محصولات، درزگیرهای داخل و دور تا دور تجهیزات گرمایشی دما بالا میباشد.

به این دلیل که این محصولات از الیاف سرامیکی ساخته شده اند، پایداری شیمیایی بسیار خوب و مقاومت مناسبی در برابر بسیاری از عوامل خورنده از خود نشان میدهند.

نام صنعتی : پکینگ نسوز | طناب نسوز

نام ها و انواع: پکینگ چهار گوش | پکینگ فایبر گلاس | پکینگ گرافیتی | طناب نسوز آزامید | پکینگ سرامیکی

طناب نسوز پکینگ نسوز
ارسال محصولات دیرگداز
تماس با شرکت دیرگداز اهواز
بنر طناب سرامیکی طناب نسوز پکینگ نسوز

طناب نسوز ( پکینگ نسوز ) چیست ؟

طناب نسوز ، همچنین به عنوان طناب سیلیکات آلومینیوم شناخته شده است که از فیبر سرامیکی باکیفیت بالا به‌عنوان مواد خام و اضافه کردن نخ رشته‌ای سبک و بافته شده توسط فرآیند خاص ساخته شده است.

پکینگ از سیم آلیاژ مقاوم در برابر حرارت و یا نخ الیاف سرامیکی تقویت‌ شده با نخ شیشه عاری از مواد قلیایی بافته‌ شده است. فیبر شیشه‌ای یا سیم فولاد آلیاژی مقاوم در برابر حرارت و دیگر مواد تقویت‌کننده را می‌توان به طناب سرامیکی با توجه به درجه حرارت‌های مختلف و موارد مختلف اضافه کنند.

طناب سرامیکی را می‌توان به صورت پکینگ نسوز پیچ‌خورده، طناب نسوز بافته‌ شده، طناب فیبر سرامیکی به هم تابیده‌ شده، طناب سرامیکی به‌ صورت مربع بافته‌ شده و غیره طبقه‌بندی کرد.

طناب عمدتاً برای حفظ حرارت و عایق حرارت است که برای بسته‌بندی درز انبساط برای آجرنسوز در کوره، درزبند مکانیکی با درجه حرارت بالا و فشار بالا، پمپ و شیرهای صنعتی مناسب است. اگر شما به دنبال کمترین قیمت طناب نسوز ( پکینگ نسوز ) باکیفیت بالا هستید، با ما تماس بگیرید.

شکل های مختلف طناب فایبر و پکینگ نسوز به چه صورت است ؟

در انتخاب مناسب ترین محصول برای کاربردهای مورد نظر شما، توضیحات زیر میتواند مفید واقع گردد:

طناب سرامیکی پیچیده سه لایه

این محصول با پیچاندن سه لایه فیتیله الیاف سرامیکی تولید میگردد. این محصول نسبتا نرم بوده و نسبت به سایر طناب نسوز و پکینگ نسوز ، دانسیته کمتری دارد. از طرفی، این محصول دارای مقداری Inconel بوده که به شدت مقاومت در برابر شرایط بد مکانیکی را بالا میبرد.

طناب نسوز با دانسیته بالا

طناب نسوز با دانسیته بالا، از بسیاری از رشته های الیاف سرامیکی به وجود آمده اند که سه لایه، به هم پیچیده شده اند و نتیجه آن محصولی است که دانسیته بالایی دارد و از طناب پیچیده سه لایه بادوام تر است.

پکینگ نسوز با سطح مقطع دایره و مربع

این محصولات چگال ترین محصول از بین طناب فایبر و پکینگ نسوز ارائه شده شرکت دیرگداز اهواز هستند. الیاف سرامیکی به شکل قیطان در آمده اند تا بیشترین مقاموت در برابر کارکرد بد مکانیکی را فراهم آورند. گذشته از استحکام بسیار عالی، زمانی که این محصولات بریده شوند از هم گسیختگی کمی از خود نشان میدهند.

مزیت های استفاده از طناب نسوز و پکینگ نسوز ؟

طناب نسوز و پکینگ نسوز در برابر اکسیداسیون و احیاء مقاوم اند و اگر توسط آب یا بخار مرطوب گردند، به محض خشک شده خصوصیات حرارتی آنها بطور کامل باز میگردد. ویژگی‌های طناب به شرح زیر می‌باشند:

  • خاصیت شکل پذیری و ارتجاعی فوق العاده
  • مقاومت شیمیایی عالی به جز در برابر اسید فسفریک، اسید هیدروفلریک و قلیایی قوی
  • مقاومت بالا در برابر سایش
  • مقاومت عالی در برابر اکسایش و کاهش شیمیایی
  • با دوام و استحکام بالا
  • مقاوم در برابر فشردگی
  • جمع شدگی کم در دماهای بالا
  • سبکی و وزن کم
  • انتقال حرارت کم

خصوصیات طناب نسوز ( پکینگ نسوز )

طناب سرامیکی تقویت شده با سیم آلیاژی مقاوم در برابر حرارت، برای استفاده مداوم تا درجه حرارت ℃1260، دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر اسید، روغن و گاز و توانایی مقاومت در برابر آلومینیوم، روی و دیگر فلزات مذاب رنگی را دارد.

ویژگی‌های طناب و پکینگ نسوز  عبارت‌اند از:

  1. مقاومت در برابر دمای بالا
  2. هدایت حرارتی پایین
  3. پایداری شیمیایی خوب
  4. عملکرد عایق عالی در حرارت بالا و طول عمر مفید زیاد
  5. بدون آلودگی به محیط زیست
  6. وزن سبک

ارسال محصولات دیرگداز

طبقه‌بندی طناب فایبر سرامیکی و پکینگ به چه صورت است ؟

به‌طورکلی با توجه به فرآیند تولید، مواد تقویت‌کننده نخ و اَشکال مختلف طناب، می‌توان طناب نسوز را به طناب ‌سرامیکی پیچ‌خورده‌ ، پکینگ نسوز بافته‌شده ، طناب سرامیکی به هم تابیده شده ، طناب فایبر مربعی و غیره طبقه‌بندی کرد.

پکینگ نسوز پیچ خورده‌ و پکینگ بافته شده سرامیکی عمدتاً نسبت به بقیه استفاده‌ی بیشتری دارد. طناب بافته شده از فیبر سرامیکی محصور شده در یک فیبر شیشه‌ای یا سیم SS ساخته‌شده است تا استحکام بالایی داشته باشد و طناب‌پیچ خورده از نخ فیبر سرامیکی ساخته و با فایبرگلاس یا سیم SS تقویت‌شده‌ است.

طناب نسوز بافته شده

طناب سرامیکی ( پکینگ نسوز ) بافته شده از فیبر سرامیکی را می‌توان به الیاف سرامیکی طناب بافته گرد و الیاف سرامیکی طناب بافته مربعی تقسیم کرد که عمدتاً برای درزبند کردن و عایق‌بندی کوره‌های صنعتی، لوله‌های دودکش و مفصل انبساط آجر استفاده می‌شوند.

طناب بافته فیبر سرامیکی برای پوشش دادن و استفاده بعنوان عایق حرارتی، با خواص هدایت حرارتی کم مناسب است. این نخ تقویت‌شده با رشته‌های شیشه‌ای، طبق استاندارد ASTM ، می‌تواند درجه حرارت بسیار بالا را تحمل کند. این بسته‌بندی در اندازه‌های مختلف از 6 تا 100 میلی‌متر یا بالاتر در صورت نیاز، موجود است.

پکینگ نسوز پیچ‌خورده فیبری سرامیکی

طناب‌ نسوز پیچ خورده با فیبر سرامیکی از پیچاندن فیبر سرامیکی فشرده، ساخته شده است و عمدتاً برای پوشش عایق حرارتی کوره‌های صنعتی و مبدل‌های حرارتی استفاده می‌شود.

‌این محصول یک عایق حرارتی است و جایگزین ایده‌آلی برای طناب آزبست است که بسیار انعطاف‌پذیر و مقاوم در مقایسه با طناب بافته‌شده است. این بسته‌بندی در اندازه‌های مختلف از 6تا 50 میلیمتر یا بالاتر در دسترس است.

پکینگ نسوز فیبر سرامیکی به‌طور گسترده در صنایع شیمیایی، برق، کاغذ، صنایع غذایی و دارویی استفاده می‌شود. همچنین در بسیاری از زمینه‌ها شامل درزبند کردن درب و یا کوره، دیگ‌های بخار، مفاصل انبساط، کابل و یا بسته‌بندی لوله، درزبند و واشر بالا درجه حرارت بالا کاربرد دارد.

این محصولات به‌طور گسترده‌ای در جوشکاری، کارخانه‌های ریخته‌گری، آلومینیوم و کارخانه‌های فولاد، عایق دیگ، دستگاه‌های اگزوز، کارخانه‌های کشتیرانی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و کارخانه‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

  • درزبندی درب کوره
  • مفاصل انبساط
  • درزبندی و بسته بندی مواد
  • کابل و عایق سیم
  • دیواره های کوره و جدا کننده های حرارتی
  • درزبندهای حرارت بالا و کابل های گرمایش
  • جوش دیواره و پوشش
انواع پکینگ نسوز و طناب نسوز

کاربرد طناب و پکینگ سرامیکی در کجا می باشد ؟

طناب فایبر و پکینگ نسوز توانایی تحمل دماهای بالا را دارند و از آنها میتوان برای درزگیری، بسته بندی، آب بندی داخل و خارج تجهیزات حرارتی دما بالا میباشد.  از طرفی این محصولات مقاومت خوبی در برابر هجوم اکثیر عوامل خورنده دارند و اگر با آب یا بخار مرطوب شوند، پس از خشک شده تمام خواص آنها به حالت اول باز میگردد. دیگر کاربردهای نسوز به شرح زیر می‌باشند:

  • کاربرد در بسته‌بندی نمودن و نگه داشتن سایر عایق‌های سرامیکی
  • کاربرد در صنایع کشتیرانی
  • عایق بندی در کوره‌ها
  • بست در اتصالات انواع کوره‌ها
  • واشرهای درزگیر (بیشتر از طناب‌های با سطح مقطع مربعی برای این منظور استفاده می‌شود)
  • عایق بر روی انواع لوله‌ها
  • عایق بر روی انواع سیم‌ها و کابل‌ها
  • عایق بر روی نقاط اتصال مختلف در صنعت
  • عایق بر روی خطوط انتقال سوخت

ابعاد و روش تولید طناب و پکینگ سرامیکی به چه صورتی است ؟

این محصولات بطور کلی در ابعاد و دانسیته های استاندارد متفاوتی تولید میشوند و میتوان بنا به درخواست شما تولید گردند. ابعاد استاندارد این محصولات 1/4، 1/2، 1 و 2 اینچ بوده و در قره قره هایی با طولهای متفاوت عرضه میشوند.

دو روش برای تولید طناب نسوز و پکینگ نسوز وجود دارد که در ادامه توضیح داده می‌شود.

روش اول

در این روش طناب‌های سرامیکی از به هم تاباندن چندین رشته از نخ‌ سرامیکی یا نیمچه نخ‌ها یا فیتیله‌های سرامیکی تولید می‌شوند. این نوع طناب‌ها دارای طیف وسیعی از نظر تراکم، قطر و استحکام می‌باشند. نخ‌ها و نیمچه نخ‌های تولید کننده این نوع طناب‌ها، به طور تقریبی دارای 20 درصد الیاف طبیعی می‌باشند.

الیاف طبیعی به فرآیند تولید طناب‌ها کمک کرده و الیاف سرامیکی را از آسیب دیدن در حین این فرآیندها محافظت می‌کند و همچنین شکل پذیری نخ‌های سرامیکی را افزایش می‌دهد.

روش دوم

در این روش طناب نسوز و پکینگ نسوز از بافت نخ‌های سرامیکی بر روی ماشین برِید (Braid) تولید می‌شوند. این نوع طناب‌ها با سطح مقطع گرد و مربعی شکل برای کاربردهای متنوع تولید می‌شوند و استحکام بالاتری نسبت به طناب‌های سرامیکی بی بافت دارند.

گریدها و فروش طناب نسوز به چه صورت است ؟

فروش طناب نسوز هم به صورت صنعتی و هم به صورت آزمایشگاهی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

پکینگ نسوز این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. پکینگ نسوز گرافیتی
  2. پکینگ نسوز فایبر گلاس
  3. طناب نسوز آرامید
  4. طناب نسوز تفلون

قیمت پکینگ نسوز چقدر است ؟

قیمت طناب نسوز و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید طناب نسوز بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید پکینگ نسوز بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید پکینگ نسوز نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش پکینگ نسوز شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با این شرکت در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت دیرگداز اهواز
, , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فرم درخواست

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا