آجر نسوز عایق ( آجر عایق )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. آجر نسوز
  6. chevron_left
  7. آجر نسوز عایق ( آجر عایق )
آجر نسوز>محصولات
آجر نسوز>محصولات

آجر نسوز عایق یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت بوده و معمولا از خاک های دیرگداز یا سیلیس ساخته میشوند و دانسیته کمتری نسبت به آجرهای نسوز شاموتی و آلومینی دارند. خصوصیات مطلوب این آجرها وزن کم و هدایت حرارتی پایین آنها است که معمولا از تخلخل بالای این آجرها ناشی میشود.

تخلخل بالای آجرها در حین تولید از طریق افزودن مواد آلی مانند خاک اره به مخلوط بوجود می آید. در حین پخت ماده آلی اضافه شده کاملا میسوزد و تخلخل داخلی ایجاد می نماید. راه های دیگری نیز برای ایجاد تخلخل وجود دارد، مانند اضافه کردن یک ماده کف زا، اضافه کردن مواد سبک وزن حاوی دیاتومیت و غیره.

نام صنعتی : آجر عایق

نام ها و انواع: آجر نسوز عایق | آجر عایق کم آهن | آجر عایق سفید | آجر کوره المنتی | آجر پشت کار | آجر عایق سبک | آجر عایق 1260 درجه | آجر عایق 1450 درجه

آجر نسوز عایق
تماس با شرکت دیرگداز اهواز
ارسال محصولات دیرگداز

انواع آجر نسوز عایق ؟

آجر نسوز عایق به دو دسته 26 و 28 در شرکت دیرگداز اهواز موجود است. بطور کلی اگر این اعداد در 100 ضرب شوند، دمای اسمی (به درجه فارنهایت) محیطی که این دیرگدازها میتوانند در معرض آن قرار گیرند را میدهند.

مزیت های استفاده از آجر نسوز عایق ؟

مواد عایق در مواردی که میتوانند به کار روند چندین مزیت را عرضه میکنند که از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در هزینه سوخت با کاهش اتلاف گرما از طریق جداره کردن کوره
  • سرعت در افزایش دمای جداره به دلیل عایق بودن و ظرفیت گرمایی کمتر دیرگدازهای عایق
  • ساخت دیواره با ضخامت کمتر برای کوره جهت رسیدن به یک توزیع دمای مطلوب
  • وزن کمتر کوره بدلیل وزن کمتر دیرگدازهای عایق

خواص آجر نسوز عایق چیست ؟

هدایت حرارتی پایین آجرهای عایق، برخاسته از عایق بودن هوا و خواص ذاتی مواد مصرفی است. هرچه تخلخل بیشتر باشد، قابلیت هدایت حرارتی ماده کمتر می‌شود.

مکانیزم هدایت دیرگدازهای متخلخل در محدوده‌های دمایی بدین صورت انجام می‌شود که در دمای حدود 500 درجه، گرما از طریق جابجایی منتقل می‌شود. در دماهای بیشتر از 1000 درجه، انتقال گرما به صورت تشعشع است.

برای عایق‌کاری کوره‌ها و کنترل و نگهداری حرارت و جلوگیری از اتلاف آن، اغلب از مواد صنعتی با ویژگی‌های خاص و تخلخل زیاد استفاده می‌شود. بدین ترتین مقدار زیادی هوا در تخلخل‌های دیرگداز عایق حبس می‌شود که به دلیل قابلیت هدایت حرارتی کم آن، هدایت حرارتی کل سیستم کم می‌شود.

به عبارت دیگر، میزان تخلخل دیرگداز، هرچند که مهمترین عامل است، ولی نمی‌تواند به تنهایی معیاری برای عایق بودن آن باشد. از طرفی دیگر مواد و ساختار دیرگدازها و جرم‌های نسوز نیز اهمیت دارد.

ارسال محصولات دیرگداز

کاربرد آجر نسوز عایق در کجا می باشد ؟

انواع آجرهای عایق، بازده گرمایی و استحکام های مختلفی را ارائه میدهند و میتوان کاربردهای زیادی داشته باشد. از این آجرها برای دیواره های داغ (Hot Face) و دیواره های پشتیبان استفاده میشود. بطور مثال از این آجرها در تاج کوره های شیشه و کوره های پخت تونلی آجر ساختمانی و کوره های دوار سیمانی استفاده میشود و در برخی از کوره ها، از این آجرها بعنوان آجر اصلی کوره مورد استفاده قرار میگیرد.

ابعاد آجر عایق به چه صورتی است ؟

بطور کلی آجرهای نسوز در ابعاد استاندارد و غیر استاندارد قابل تولید است و در برخی از نیازها از آجرهای ذوزنقه شکل، گوه ای و یا قوس دار استفاده میشود. آجر نسوز عایق بیشتر به صورت استاندارد مورد استفاده قرار میگیرد و به ندرت به صورت اشکال مختلف کاربرد داشته است. همچنین این آجرها با توجه به نیاز شما در ابعاد مختلفی میتواند تولید شود.

انتخاب آجرهای عایق و انواع آنها به چه صورت است ؟

آجرهای دیرگداز عایق که سبک‌اند و نسبت به سایر دیرگدازها دارای مواد متخلخل، دارای دانسیته بسیار کمتر و هدایت حرارتی و ظرفیت ذخیره‌سازی حرارتی بسیار پایین‌تری هستند. معمولا در انتخاب آجر مناسب از ضریب اطمینان 50 الی 100 درجه سانتیگراد استفاده می‌شود.

آجر عایقی که به طور قابل توجه استحکام بالاتری نسبت به استاندارد IFB یا به عبارتی (Insulating Fire Bricks) دارند، نیز موجود هستند. آنها می‌توانند در کاربردهایی که تحمل بار نیاز است، استفاده شوند. نوع دیگری از آجر عایق آنهایی هستند که بر اساس آلومینای حبابی (بابل آلومینا) با خلوص بالا ساخته شده‌اند.

این محصولات می‌توانند در کوره‌های سرامیکی دما بالا و کاربردهای با خوردگی بالا به عنوان دیواره داغ و یا به عنوان مواد پوشش دهنده محافظ، استفاده می‌گردند.

گریدها و فروش آجر عایق به چه صورت است ؟

فروش آجر نسوز عایق هم به صورت صنعتی و هم به صورت آزمایشگاهی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

آجرهای عایق این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. آجر عایق سبک
  2. آجر عایق سنگین
  3. آجر عایق سفید 1260 و 1450 درجه
  4. آجر عایق کوره المنتی
  5. آجر نسوز عایق

قیمت آجر عایق چقدر است ؟

قیمت آجرهای نسوز عایق و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید آجر عایق بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید آجر عایق بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید آجر نسوز عایق نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش آجر نسوز عایق شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با این شرکت در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت دیرگداز اهواز
, , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام خسته نباشید قیمت اجر های عایق با گرید ۲۳و۲۶را میخواستم .
    بزرگ ترین ابعاد اجر های عایق به چه صورت است.بلوک نسوز به ابعاد ۱۰در۲۵در۵۰ هم دارید.شرمنده هر تعداد سفارش بدیم ارسال میشه برامون

    پاسخ
    • شرکت دیرگداز
      سپتامبر 12, 2020 11:17 ق.ظ

      با سلام و احترام ،
      آجر ها در ابعاد ۶۴×۱۱۴×۲۳۰ میلیمتر ارائه می‌شوند ، دو نوع کم آهن ( سفید رنگ ) و استاندارد در گرید های ۲۳ ، ۲۶ ، ۲۸ موجود هست .
      حداقل سفارش هم معمولا ۱۰۰ قالب می‌باشد . برای اطلاع از آخرین قیمت و موجودی با شماره 02126601660 در تماس باشید .

      با تشکر
      دیرگداز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فرم درخواست

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا