جرم نسوز ( جرم کوره )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. بتن نسوز
  6. chevron_left
  7. جرم نسوز ( جرم کوره )
بتن نسوز>محصولات
بتن نسوز>محصولات

امروزه جرم نسوز ( جرم کوره ) نه تنها در صنایع متالوژیکی و سرامیکی مثل تولید آهن و فولاد و فلزات غیر آهنی، ریخته گری، کک سازی و …. کاربرد وسیع دارند، بلکه جای خود را به نحو وسیعی در صنایع شیمیایی، برق، هواپیمایی و حتی مصارف خانگی باز نموده است.

تا چند سال پیش، آسترهای مقاوم در درجه حرارتهای بالا در کوره‌ها و دیگر وسائل مشابه صنعتی با درجه حرارتهای بالا کار می‌کردند، تقریبا همگی به صورت آجر نسوز از پیش ریخته و پخته شده با ابعاد نسبتا کوچک و طرحهای مختلف ساخته می‌شد. در حال حاضر مزایای جرم نسوز ( جرم کوره ) و وسعت استفاده از آنها بسیار زیاد بوده که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

نام صنعتی : جرم نسوز

نام ها و انواع: جرم نسوز شاموتی | جرم نسوز آلومینی | جرم نسوز کم سیمان | جرم پر سیمان

جرم نسوز جرم کوره
ارسال محصولات دیرگداز
تماس با شرکت دیرگداز اهواز

جرم نسوز ( جرم کوره ) همانند بتن نسوز از انواع مواد پرکننده و ذرات ریز تشکیل شده است و به صورت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. جاذبه‌های این نوع مواد نسوز از قبیل صرفه جویی در هزینه ساخت، تولید فراوان‌تر، سهولت استفاده، امکان استفاده به صورت‌های متنوع و مختلفی چون ریخته‌گری در محل، پیش ساخته، ریخته‌گری بصورت آجر، بلوک، ستون‌های یکپارچه و …. می‌باشد.

استحکام بالا حتی در حالت خام، امکان بکارگیری اجزاء بزرگ در ساختمان کوره، کاهش زمان تعمیر، مقاومت سایشی بهتر در برابر حملات شیمیایی، دوام و پایداری، سهولت حمل و نقل و … همه و همه در گسترش روز افزون استفاده از این نوع محصول را افزایش می‌دهد.

تقسیم بندی جرم نسوز ( جرم کوره ) به چه صورت است ؟

بطور کلی جرم نسوز ( جرم کوره ) را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم بندی نمود.

  1. تقسیم بندی بر اساس درجه حرارت کار
  2. تقسیم بندی برا اساس نوع اتصالات
  3. تقسیم بندی بر اساس نوع مواد پر کننده

با توجه به تقسیم بندی بالا که هرکدام از موارد گفته شده، مصرف کننده می‌تواند نوع نیاز خود را مشخص کند تا جرم نسوز ( جرم کوره ) خود را شناسایی کند و بهترین گزینه را با توجه به شرایط کاری خود انتخاب نماید.

دسته بندی جرم‌ها چگونه است ؟

اساسا جرم نسوز ( جرم کوره ) به صورت‌های مختلف استعمال می‌شود و تولید هریک از حالات مختلف نیازمند دانش خاصی می‌باشد. در سال‌های اخیر استفاده از این نوع محصول بسیار رواج یافته که در ادامه موارد کلی آن توضیح داده خواهد شد.

جرم نسوز پاشیدنی ( جرم گانینگ )

به طور کلی ترکیبات گانینگ، ترکیبات دیرگدازی هستند که برای استفاده با تفنگ‌های بادی طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از تفنگ‌های بادی برای پاشیدن این ترکیبات، با شتاب و فشار بالا استفاده می‌شود، تا آسترهایی همگن و فشرده را به وجود آورند که قطعا بدون ترک و حالت پوسته‌ای است.

ترکیبات جرم نسوز ( جرم کوره ) پاشیدنی در هر دو دسته هوا سخت و گرما سخت قرار می‌گیرند و بعضی از آنها امکان تعمیر گرم آستر کوره‌های دیرگداز را بدون کاهش چشم‌گیر دما ایجاد می‌کنند. ترکیبات پاشیدنی سبک وزن معمولا برای عایق‌کاری استفاده می‌شوند، درحالی که ترکیبات چگال‌تر آن برای عملیات‌های سخت‌تر بکار می‌روند.

جرم نسوز ریختنی

دیرگدازهای ریختنی که بطور معمول بتن نسوز نامیده می‌شوند، به صورت خشک تهیه می‌شوند تا قبل از استفاده با آب مخلوط شوند. این مواد معمولا با همان روش‌هایی که برای بتن معمولی استفاده می‌شود، ویبره یا ریخته می‌شوند. همچنین می‌توانند با روش‌هایی مانند ماله کشیدن، تفنگ یا نازل‌های فشاری یا بعضا به روش کوبیدنی نصب شوند.

استفاده رو به رشد این مواد ریختنی، ریشه در صرفه اقتصادی و مزیت‌های کاربردی آنها دارد. جرم‌های ریختنی مخارج نصب را کاهش داده، به راحتی و به سرعت در محل خود نصب شده و فرآیندهای ترکیب کردن، حمل و نقل و کارگذاری آنها می‌تواند به صورت مکانیزه انجام گیرد. این مواد همچنین اتلاف زمانی که سابقا صرف بریدن آجرها برای قرار دادن آن‌ها در انبارهایی با اشکال خاص می‌شد، جلوگیری می‌کنند.

جرم نسوز کوبیدنی

مخلوط‌های کوبشی به طور معمول از اگریگیت‌ها یا گراگ دیرگداز (Grog) در بازده گسترده‌ای از ترکیبات شیمیایی، انتخاب و با دقت با هم مخلوط شده‌اند تا نسبت مناسبی بین ذرات با اندازه‌های متفاوت و مقادیر کمی از دیگر افزودنی به دست آید تا مخلوط را کارپذیر کرده و توانایی ایجاد اتصال در خود را در آن‌ها ایجاد کند.

اکثر جرم نسوز ( جرم کوره ) کوبیدنی به صورت خشک موجود بوده، اما برخی از آنها بصورت آماده (مرطوب)، حمل و نقل می‌شوند. مخلوط‌های خشک با افزودن آب و هم زدن جهت استفاده آماده می‌گردند. برخی از این ترکیبات می‌توانند با تفنگ‌های بادی با موفقیت نصب شوند. بقیه آن‌ها، که جرم نسوز ( جرم کوره ) ارتعاشی خشک شناخته می‌شوند، طوری طراحی شده‌اند که در محل نصب با ارتعاش قرار داده شوند.

مزیت‌ها و کاربرد این محصول چیست ؟

هر کدام از جرم نسوز ( جرم کوره ) در محل‌های مختلفی کاربرد دارد و با توجه به نیاز شما باید انتخاب شود. در ادامه به توضیح مختصری از این محصولات اشاره می‌گردد.

جرم نسوز پاشیدنی ( جرم گانینگ )

با وجود اینکه کار با جرم گانینگ نسبت به جرم‌های ریختنی نیاز به مهارت بیشتری دارد، ولی با این روش می‌توان حجم بیشتری از ماده را در زمان کمتری نسبت به سایر روش‌ها در محل نصل نمود

گانینگ همچنین آستر کردن ساختارهای افقی، عمودی، فوقانی و ساختارهای با شکل غیر منظم را ممکن می‌سازد.

خواص ترکیبات گانینگ شرکت دیرگداز D.R.CO به صورت قابل توجهی متنوع است، در نتیجه محدوده وسیعی از کاربردها را در برمی‌گیرد. این ترکیبات در حداره اصلی کوره و نیز عملیات نگهداری و تعمیر در محدوده دمایی کاری خود بسیار خوب عمل می‌کند.

جرم نسوز ریختنی

علاوه بر سهولت در نصب، این مواد مزایای کاربردی بسیاری ارائه می‌کنند. جرم ریختنی نفوذ پذیری کمتری داشته که بخشی از آن به دلیل طبیعت اتصالات هیدرولیک این ماده و بخش دیگر آن به دلیل اتصالات کمتر در دیوارها، سقف و کف قالب است.

در نتیجه، این مواد معمولا به عنوان بهترین آستر برای مجاری یا محفظه‌هایی که دارای فشاری در حد فشار اتمسفر هستند محصوب می‌شوند. بسیاری از مواد دیرگداز ریختنی از مقاومت خوبی در برابر ضربه و کاربردهای ناصحیح مکانیکی بهره‌مند هستند و بیشتر آن‌ها در محدوده مشخص دمایی، حجم ثابتی دارند.

حلقه‌های گرم کن‌ها، سقف کوره‌های الکتریکی، آستر پاتیل‌ها، آسترهای کوره‌های القایی بدون هسته، کوره‌های قوس، پاتیل‌های فولادی و … تنها بخشی از کاربردهای این محصول هستند.

جرم نسوز کوبیدنی

ترکیبان کوبشی منحصرا برای شکل دادن آتشدان‌های یکپارچه و چگال مناسب هستند. این مواد با استحکام دما بالای زیاد و مقاومت عالی در برابر تغییر شکل تحت بارگذاری هستند که در برابر پوسته‌ای شدن مقاومت می‌کند و در محدوده دمایی خود، ثبات حجمی و خطی مناسبی دارند.

ارسال محصولات دیرگداز

گریدها و فروش جرم نسوز به چه صورت است ؟

فروش جرم کوره هم به صورت صنعتی و هم به صورت آزمایشگاهی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

جرم های نسوز این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. جرم نسوز کم سیمان
  2. جرم کوره پر سیمان
  3. جرم شاموتی
  4. جرم آلومینی

قیمت جرم کوره چقدر است ؟

قیمت جرم نسوز و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید جرم کوره بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید جرم نسوز بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید جرم های نسوز نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش جرم های نسوز شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با این شرکت در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت دیرگداز اهواز

محصولات ما

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فرم درخواست

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا